Kuinka Ikaros voi auttaa asiakkaita säästämään aikaa

Kuinka Ikaros voi auttaa asiakkaita säästämään aikaa
2022-08-29

Pohjoismaiden suurin valikoima, erittäin nopeat toimitukset ja tuhansittain tyytyväisiä asiakkaita. Mikä oikeastaan on Ikaroksen salaisuus? Me otamme selvää hyppäämällä Alex Padovanin kyytiin Manutan-konserniin kuuluvassa Ikaros Cleantechissä

Hei Alex Padovan, kuka olet ja mitä teet Ikaros Cleantechillä?

Nimeni on Alex Padovan ja asun Alingsåsissa vaimoni ja kolmen lapsemme kanssa. Olen syntynyt Kööpenhaminassa, mutta muutimme tänne 90-luvun lopussa, ja olen työskennellyt yrityksessämme eri rooleissa 25 vuoden ajan. Nykyään työskentelen Nordic Operations Managerina.

Vastuualueeseeni kuuluu koko prosessi asiakkaan tekemästä tilauksesta siihen, että olemme toimittaneet tuotteen niin tehokkaasti ja kustannustehokkaasti kuin mahdollista.

Mikä saa Ikaroksen erottumaan muista?

Muun muassa meidän nopeat toimituksemme. Panostamme keskeisiin varastotuotteisiin ja täytämme varastoa sitä tahtia, joka vastaa asiakaspalvelutavoitteitamme.

80% kaikista tuotteista lähetetään jo tilauspäivänä, joten voidaksemme palvella asiakkaita, meillä täytyy olla varastossa asiakkaiden haluamia tuotteita. Manutan-konserniin kuuluminen on yksi vahvuuksistamme. Sen ansiosta voimme tarjota suuren ja laajan valikoiman.

Varastossamme Mölndalissa meillä on noin 5000 tuotetta, jotka voimme lähettää saman päivän aikana, mikä vastaa 80% liikevaihdostamme. Loput 20% voimme lähettää Euroopan keskusvarastoltamme. Se voi tuntua olevan kaukana, mutta logistiikkamme ansiosta voimme tarjota erittäin lyhyet kuljetusajat.

"Manutan-konserniin kuuluminen on yksi vahvuuksistamme. Sen ansiosta voimme tarjota suuren ja laajan valikoiman."

Mitä muuta voitte erittäin nopeiden toimitusten lisäksi tarjota asiakkaan ajan säästämiseksi?

Verkkokauppamme lisäksi voimme tarjota useita muita verkkokaupparatkaisuja.

Punch-out on dynaaminen tuotekuvasto, jota päivitetään reaaliajassa. Sinne voi kirjautua sisään joko omasta ostoportaalistaan tai verkkokaupastamme ostosten tekemiseksi. Sieltä voi nähdä muun muassa toimitusehdot ja hinnat.

Lisäksi meillä on e-katalogi, jonka integroimme pysyvään katalogiin asiakkaan ostojärjestelmässä. Siellä voi tehdä ostoksia suoraan meiltä oman portaalinsa kautta.

Meillä on myös käytössä sähköinen laskutus, täysin digitaalinen virta. Kun asiakas tekee tilauksen, lähetämme automaattisesti hänen portaaliinsa tilausta vastaavan sähköisen laskun. Kyseessä on täysautomaattinen virta ostosta laskutukseen.

Manutan-konsernilla on 27 tytäryhtiötä 17 maassa. Mitä etuja on siitä, että kollegoja on näin monta ympäri Eurooppaa?

Nopeat toimitusajat Euroopan varastoista ovat valtava etu. Olemme tietysti riippuvaisia Euroopan kollegoistamme voidaksemme hoitaa toimitukset asiakkaillemme. Jos jokin menee pieleen, meillä on käytössämme foorumi, jossa voimme nopeasti tunnistaa ongelman ja korjata tilanteen riippumatta siitä, onko kyse toimittajista tai raaka-aineista.

Se, että meitä on monta, helpottaa uuden ratkaisun löytämistä asiakkaalle silloin kun sitä tarvitaan. Toiminnan jakautuminen niin moneen maahan on vahvuus, ja meillä on hyvä verkosto keskustelua ja kehitystä varten.

Voitko listata viisi syytä, miksi sinun mielestäsi kannattaa valita Ikaros Cleantech, missä olette parhaita?

  • Suuri ja laaja valikoima, joka silti kykenee nopeisiin toimitusaikoihin.
  • 70% kaikesta, mikä lähtee varastoltamme Skandinaviassa, saavuttaa asiakkaan seuraavana päivänä ja optimoimme jatkuvasti toimintaamme.
  • Pohjoismaiden paras asiakaspalvelu, minkä voi todeta Trustpilotista lukemalla arvosteluja
  • Työskentelemme erittäin paljon asiakaspalautteen hyödyntämiseksi ja mukautamme kaiken valikoimasta kuljetusratkaisuihin.
  • Tarjoamme räätälöityjä sähköisiä hankintakanavia
  • Asiantunteva asiakaspalvelu auttaa tuotevalinnassa ja tarjoaa tuotekoulutuksia